Blog

Tu faci aceste greșeli când vrei să slăbești?

Tu faci aceste greșeli când vrei să slăbești?

 

Probabil că de foarte multe ori te-ai aflat în situația în care ai vrut să scapi de câteva kilograme, fără ajutorul unui specialist, și ai început cu mult entuziasm , determinare și încredere. 
Și totuși lucrurile nu par să meargă așa cu ți-ai dorit, corpul tău nu e de acord cu metoda pe care o folosești și cântarul nu vrea să-ți țină partea. 
Acesta este momentul în care ar trebui să te gândești dacă și unde anume greșești pentru a putea să îți îndrepți greșelile și să faci lucrurile să meargă. 
Așadar trebuie să faci o lista cu lucrurile pe care le faci și să începi să îndrepti ceea ce faci greșit.

 

În primul rand:

  1. Slăbești sănătos sau te înfometezi?
             Una dintre cele mai frecvente greșeli pe care foarte multă lume le face atunci când începe un proces de slăbire fără ajutorul unui specialist este să se înfometeze. 
             Chiar dacă apelezi la această metodă te asigur că nu o să obții rezultatele dorite.
             Probabil că la început o sa pierzi puțin din greutate, dar dacă această metodă de înfometare va continua pe termen lung, organismul tău va lua o poziție de apărare, și va învăța să supraviețuiască și cu puținele calorii pe care i le oferi, astfel că nu o să mai observi nici o  diferență la cântar sau la centimetri. 

 

       2. Îți setezi obiective nerealiste și vrei rezultate peste noapte
             Sigur că atunci când te hotărăști că vrei să slăbești câteva kilograme ești nerăbdătoare să vezi rezultatele. Dar organismul fiecărei persoane este diferit și reacționează diferit la modificările care îi sunt aduse. Așadar trebuie să îi acorzi timp să se obișnuiască cu noul stil de viață. Nu trebuie să renunți dacă după o săptămână nu ai pierdut 5 kilograme-ceea ce ar fi un șoc pentru organism, la fel cum nu trebuie să renunți nici dacă în prima luna rezultatele sunt încântătoare iar apoi se întâmplă sa stagnezi pentru o perioadă. Trebuie să ai răbdare sau probabil trebuie să faci alte schimbări. Cel mai bun lucru pe care ar trebui să îl faci este să ceri sfatul specialistului. 

 

        3. Nu adaptezi numărul necesar de calorii cu necesarul de nutrienti
Ce înseamnă asta?
          Înseamnă ca numărul total de calorii de care tu ai nevoie zilnic nu este corect raportat la necesarul de nutrienți. Adică, să iți dau un exemplu mai concret: dacă tu ai nevoie să mănânci 1000 calorii zilnic, iar din acest total tu consumi 800 de calorii din carbohidrați, acesta este un raport greșit și nu o să te ajute în procesul de slăbire. Tocmai de aceea este indicat să apelezi la un specialist care să te ajute.

 

       4. Nu faci sport
        Sportul face minuni în combinație cu o alimentație sănătoasă. Și pe lângă faptul că te ajută atunci când vrei să slăbești mai rapid,  îmbunătățește starea de sănătate, remodelează si sculptează corpul, întărește masa musculară și te ajută să scapi și de celulită. Câteva lucruri simple pe care poți să le faci: renunță la mașină, mai ales atunci când mergi pe distanțe mai scurte – mergi pe jos la servici sau la cumpărături; renunță la lift – urcă scările; fă o ușoară înviorare în fiecare dimineață; câteva abdomene pot să facă minuni pentru abdomenul tău 🙂 

 

      5. Elimini o întreagă grupă de alimente
      Probabil și tu, la fel ca și multe alte persoane ai citit o mulțime de informații pe internet potrivit cărora trebuie să renunți la una sau mai multe grupe de alimente pentru a putea să scapi de kilograme nedorite. Un exemplu: renunțarea la carbohidrați. Nu trebuie să renunți la carbohidrați, trebuie să înveți să faci diferența între ei și să ști să-i alegi pe cei buni în locul celor răi. 
O dietă atât de restrictivă și faptul că tu renunți dintr-o dată la o întreagă grupă de alimente poate fi un șoc pentru organismul tău. 

 

     6. Renunți la toate alimentele care conțin grăsimi
     Probabil ar putea să pară logic faptul că dacă renunți la grăsimi, ar trebui să slabești, însă acest lucru este fals. La fel, trebuie să ști să alegi grăsimile bune, și mai trebuie să ști că dacă o să renunți în totalitate la grăsimi, organismul tău o să aibă parte de un șoc, o să ai multe simptome neplăcute din această cauză și nu o să te ajute neapărat sa pierzi kilograme. 

 

     7. Sari peste micul-dejun
      Micul-dejun este cea mai importantă masă a zilei. Multă lume probabil a auzit acest lucru, însă trebuie să ști și de ce este atât de important. Este prima masă care îți asigură energia necesară pentru începutul zilei, îți asigură necesarul de nutrienți pentru a putea să începi ziua în forță și să ai putere de concentrare, și totodată dacă nu există micul-dejun atunci există posibilitatea ca la masa de prânz, sau și mai rău, la masa de cină să consumi un număr mult prea mare de calorii, din cauza înfometării. 

Foarte important!! Să ai mese regulate și să nu sari peste nici o masă!

 

     8. Nu bei apă suficientă
Hidratarea este foarte importantă, mai ales atunci când faci sport. Apa ajută organismul să funcționeze în limite normale și ajută în procesul de slăbire. 

 

Lasă-mi un comentariu și spune-mi dacă ai făcut și tu vreuna din aceste greșeli. Poate pot să te ajut și pe tine! 🙂

Intră aici dacă ai nevoie de ajutor!

Citește și Sfaturi pentru o alimentație sănătoasă atunci când stăm izolați acasă

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *