Blog

Sfaturi pentru o alimentație sănătoasă atunci când stăm izolați acasă

Putem să trăim sănătos și să avem o alimentație sănătoasă chiar și atunci când stăm acasă!

Sunteți îngrijorați de faptul că în această perioadă atât de neplacută și cu care nu ne-am intalnit, sau nici măcar nu ne gândeam că o sa ne întâlnim vreodată, corpul nostru ar putea sa aibă de suferit din cauza unei nevoi de a ne schimba alimentația?
Vor exista cu siguranță momente în care nu o să mai fie respectate toate acele reguli care se referă la o alimentație sănătoasă, însă vin în ajutorul dumneavoastră cu câteva sfaturi utile pentru a trece mai ușor prin aceste moment, sfaturi care să vă ajute să vă mențineți o alimentație echilibrată.

 

Mâncatul compulsiv

 

În această perioada în care cel mai bun lucru pe care putem să îl facem este să stăm acasă, devenim mai sedentari, iar din acest motiv avem tendința să mâncăm mai mult decât corpul nostru ar avea nevoie și totodată să consumăm alimente care în general aduc un confort mai mult psihic decât fizic. Vorbesc aici în special despre dulciuri, care, știm cu toții că sunt considerate a fi ca și un medicament pentru psihic, dar aceasta este doar o farsă pe care ne-o face creierul nostru, iar acest exces ne poate pune sănătatea în pericol și poate să aducă multe kilograme în plus, mai ales în situația în care și posibilitățile de a face mișcare sunt mai limitate.
Orice exces de zahăr, produse semipreparate, foarte procesate ne supune organismul unui stres dublu.
Din punct de vedere nutrițional aceste alimente sunt inutile, adică nu conțin vitamine, minerale, conțin un exces caloric care vor cauza un exces ponderal, si de asemenea pot să cauzeze variații bruște ale nivelului glicemiei din sânge. Consumul excesiv de dulciuri aduce cu el o stare de confort psihic, care are efect doar pe moment, iar din această cauză pot să apară acele variații bruște ale nivelului glicemiei din sânge care crește brusc iar apoi scade la fel de brusc. Acest lucru ne supune organismul, dupa cum menționam și mai sus, unui dublu stres, în special pancreasul este solicitat să secrete insulina necesară susținerii unui nivel normal al glicemiei. De aceea dulciurile ar trebui înlocuite cu fructe.

 

Hidratarea si relaxarea

 

Hidratarea este foarte importantă, consumul de apa, de ceaiuri fără zahăr, totodată consumul de ceaiuri poate fi și o metodă de relaxare, mai ales în această perioadă.

 

Cum ne dezmorțim?

 

Având în vedere faptul că timpul este acum la dispoziția multora dintre noi, ar trebui să ne organizăm un program, iar cel puțin 20 de minute în fiecare zi să fie acordate pentru mișcare, care să ne relaxeze atât corpul cât și mintea.
Sportul în casă este o alegere foarte bună pentru a crește nivelul de activitate.
Există pe internet o mulțime de video-uri care vă pot ajuta să faceți mișcare în casă, chiar și într-un spațiu mai restrâns cu toată familia, acestea putând fi niște momente în care să aveți activități împreună, având în vedere faptul că petreceți destul de mult timp cu familia în această perioadă.

 

Găsiți aici un exemplu de activitate pe care o puteți face împreună! 🙂

 

Legat de o alimentație sănătoasă, iată care sunt lucrurile foarte importante de luat în considerare:

  • Ce alimente ar trebui să consumăm mai mult pentru a ne păstra echilibrul organismului în această perioadă?
    • Alimente care să ne ajute sistemul imunitar, să îl întărească, dar și cele care au grijă de siluetă:carne slabă, lactate slabe, legume, fructe.Acestea ajută totodată și la întărirea sistemului imunitar dar și la păstrarea siluetei și la menținerea unei stări generale de bine.
O să vă prezint câteva exemple de alimente care pot fi consumate, alimente pe care le puteți ține la frigider pentru câteva zile, iar în acest fel nu o să fie nevoie să ieșiți la cumpărături atât de des.
    • Mic-dejun: un aliment care poate fi consumat cu succes: ouăle – sunt sățioase, sănătoase, pline de proteine, ne dau energie, și pot fi ținute câteva zile la frigider. Le putem asocia cu multe legume, fie gătite, fie în stare crudă și cu înlocuitor de pâine: crackers de ovăz, de secară, rondele de orez brun. 
Foarte important: micul dejun să conțină o sursă de proteine, legume si o sursa de fibre din categoria carbohidraților complecși, adică carbohidrați buni.
Ouăle pot fi gătite sub formă de omletă în tigaie, fără ulei, la cuptor cu foarte multe legume, ouă poșate, ouă fierte. Este suficient să ne punem puțin imaginația la treabă 🙂
    • Pentru prânz de asemenea trebuie să alegem niște variante care să fie mai ușoare: carne de pui la cuptor cu legume, pește la cuptor cu legume, și să nu uităm un lucru foarte important: jumătate din farfurie să fie acoperită cu legume!!
Un exemplu de aliment care poate fi folosit cu succes și pe care îl puteți ține în casă mai multe zile, și pentru care se poate face o excepție în această perioadă: conservele de mazăre care pot fi gătite atât ca și purée cât și ca supă cremă.
Alte alimente rezistente în timp:  •năut-care se poate folosi în salate, alături de legume, sau pregătit sub forma de pastă hummus.
  •linte-se poate consuma ca și garnitură, amestecată cu legume sau adăugată în salate. 
    • Pentru cină ideal ar fi să alegem alimente cât mai ușoare, hipocalorice și mai ușor de digerat: adică multe salate cu combinații de ciuperci, dovlecei-care sunt sărace în calorii, dar conțin fibre și sunt sățioase, și de asemenea le putem combina cu pește, pui sau curcan, bineînțeles trebuie să fim atenți și la metoda de gătire și să nu prăjim. 

 

Iată și câteva lucruri pe care ar trebui să le evităm atunci când vrem să avem o alimentație sănătoasă:

 

Dulciuri, pâine, băuturi carbogazoase, paste, cafea în exces, alimente hipercalorice, de care organismul nu are nevoie, deoarece consumul energetic în această perioadă este extrem de redus față de perioadele în care aveam posibilitatea să mergem la sală și să fim mai activi.

 

Așadar exista o mulțime de variante prin care putem să avem grijă și să ne bucurăm de o alimentație sănătoasă și de un corp sănătos chiar și atunci când stăm izolați acasă.

 

Și înainte să închei aș vrea să vă intreb voi cu ce fel de alimente v-ați aprovizionat frigiderul si cămara, și ce fel de exerciții faceți acasă?
Puteți să-mi răspundeți în comentarii sau pe pagina de Facebook

 

Din partea mea, Andreea, nutriționistul Biofitmix, vă doresc să aveți grijă de voi, să țineți cont de aceste sfaturi, să stați acasă, să ieșiți doar atunci când este absolut necesar, și să vă hrăniți corpul și mintea doar cu ce este benefic și sănătos!

 

Bonus – un moment de relaxare 🙂

1 Comment

  1. […] Citește și Sfaturi pentru o alimentație sănătoasă atunci când stăm izolați acasă […]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *